فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

چگونه از کالای خود عکس بگیرید

 

 

عکاسی از کالا و اشیاء بی جان

 

عکاسی از کالا قسمتی از فرایند پیچیده بازار یابی است که برای موفقیت در فروش باید برای آن توجه ویژه ای قائل شوید. در این مقاله یک راهنمای ساده برای عکاسی از کالا یا محصول در اختیار شما قرار می گیرد. امروزه این نوع عکاسی برای فروش محصولات و اجناس در اینترنت یا برای کاتولوگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. که می تواند برای عکاسان منبع درآمد خوبی باشد، هر چند هم اکنون هم برخی عکاسان در آمد خوبی از این نوع عکاسی دارند.

معمول ترین شکل از عکاسی کالا نوعی است که سوژه را در برابر یک پشت زمینه سفید یا رنگی ساده قرار می دهند. این عکس ها معمولا در کاتالوگ های فروش کالا مورد استفاده قرار می گیرند. ویژگی مهم این نوع عکاسی این است که باید توجه مشتری یا مخاطب را به سوژه اصلی یا همان کالا معطوف کند و در عین حال انگیزه ای برای خرید ایجاد نماید.

بسیاری از عکاسان با کمی  دشواری می توانند از کالا یا محصول مورد نظر در خانه عکس بگیرند. در حالت ایده آل می توانید به جای چهار منبع نور از سه منبع استفاده کنید اما عکس گرفتن با دو منبع هم غیر ممکن نیست. در ادامه روش کار را توضیح می دهیم.

 

آنچه نیاز دارید

  • حداقل دو منبع نور البته اگر بتوانید 3 یا چهار منبع نوری تهیه کنید خوب بهتر است.

  • یک کاعذ یا مقوای سفید رنگ تمیز و بدون لک یا چیزی مشابه آن

  • یک جعبه کوچک (در صورت امکان)

  • یک ورق کاغذ نازک مانند کاغذ مومی یا پارچه سفیدی که نور بتواند از آن عبور کند. یا می توانید از یک چتر سفید استفاده کنید.

  • یک میز کار یا فضای مناسب برای تمرکز بر سوژه ای که می خواهید از آن عکس بگیرید.

  • یک نرم افزار ویرایش تصویر مانند فتوشاپ یا کرل

 

نور، دوربین... اکشن

در این آموزش من فقط از دو فلاش استفاده کردم. اگر چه همانطور که قبلاً گفته شد می توانید از دو یا چند چراغ استفاده کنید. من فلاش های خودم را ترجیح می دهم چون فوق العاده قدرتمند هستند. فلاش ها باید مستقل باشند و در فاصله مناسب نسبت به سوژه قرار گیرند اگر خیلی نزدیک باشند باعث درخشندگی نا خواسته می شوند.

اگر فلاش و چراغ های مخصوص عکاسی ندارید مشکلی نیست هر آنچه که در دسترس دارید می توانید استفاده کنید. اگر برایتان مقدور است چند لامپ مشابه با توان مشابه خریداری کنید. برند های مختلف لامپ ها طیف نوری متفاوتی تولید می کنند هر چند ......................


موضوعات مرتبط: درس سوم چگونه از کالای خود عکس بگیرید ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 18 اسفند 1392برچسب:, | 8:57 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon